איך להתמודד עם לחץ במהלך דייט ראשון

התרגשות לקראת דייט היא דבר חיובי. אותה התרגשות מעידה שיש לכם עדיין ציפייה, אמונה ואפשרות להתאהב עם תחושת פרפרים בבטן. אם אתם מרגישים אדישים לפני דייט כדאי שתשאלו את עצמכם מדוע. האם זה בגלל שאתם בטוחים בעצמכם? האם אתם לא פנויים רגשית להיכרות? האם אתם בכלל מעוניינים להכיר את אותו אדם שאתם עתידים לפגוש?

חשוב מאוד להבדיל בין התרגשות טבעית לקראת דייט ראשון לבין מצב של חרדה חברתית או ביישנות קיצונית. זה בסדר להתרגש ואפילו רצוי כל עוד אתם מסוגלים לתפקד, להיות עצמכם וליהנות. אם שמתם לב שהלחץ וההרגשות הורסים לכם דייטים באופן קבוע נסו להיעזר בטיפים הבאים או לפנות לטיפול פסיכולוגי. אם אתם סובלים מחרדה יש לזה טיפול יעיל מאוד, אל תתנו לחרדות לגזול מכם זמן יקרה כשאפשר לטפל בבעיה.

מה מלחיץ אתכם לפני דייטים?

הדרך הטובה ביותר לנטרול של לחץ בדייט ראשון היא איתור מדויק ככל האפשר של המקור לאותו לחץ. זהו השלב בו אתם יושבים וחושבים מה מלחיץ אתכם בדייטים?

  • אתם חוששים שלא יהיה לכם על מה לדבר?
  • פוחדים שיחשבו שאתם משעממים?
  • חוששים מדחייה?
  • לא מרגישים בנוח בפאב או בר?
  • לא בטוחים במראה החיצוני שלכם?
  • לא יודעים מה ללבוש לדייט?

אם הגורם ללחץ שלכם הוא אחד מאלו – תמצאו כאן באתר דייטמי טיפים שימושיים להפחתת לחץ לקראת דייט ראשון. אחרי שתדעו איך לנהל את הדייט? מה ללבוש לדייט ראשון? מי צריך לשלם בדייט ראשון? לאן לקחת אותה בדייט ראשון? מתי מתנשקים בדייט ראשון? על מה לדבר בדייט ראשון? שפת גוף בדייט ראשון – הדייטים שלכם יהיו הרבה יותר מוצלחים.

איך לעבור את שיחת הטלפון הראשונה בלי להילחץ?

כשאתם לחוצים המוח שלכם מתקשה לשלוף תשובות, אתם מתבלבלים, שותקים, אומרים דברים לא קשורים ובעיקר, אתם לא עצמכם! שיחת טלפון ראשונה לקראת דייט עלולה להיות מלחיצה. מה יקרה אם היא / הוא לא ירצו בכלל להיפגש? מה יהיה לא תהיה כימיה טובה רק בגלל הלחץ שלי? מה יקרה אם היא/הוא יחשבו שאני משעמם?

4 הכללים הבאים יעזרו לכם לעבור את שיחת הטלפון הראשונה בהצלחה:

  1. שיחה קצרה עד 10 דקות
  2. נהלו את השיחה ממקום שקט שיש לכם בו פרטיות
  3. מותר להכין מראש נושאי שיחה
  4. תזכרו לזרום עם השיחה, תנו לדברים לקרות

מותר לכם ואפילו רצוי להכווין את השיחה אל נושאים שנוח לכם לדבר עליהם. שיחת טלפון ראשונה לקראת דייט ראשון היא לא הזמן לדבר על פוליטיקה, אקסים, מחלות. השיחה זורמת ואתם נהנים? אחרי 20 דקות של שיחה לכל היותר כדאי לקבוע דייט ולעצור את השיחה. אין טעם להמשיך לחזק את הכימיה בטלפון לפני שנפגשים.

איך מפחיתים לחץ לגבי מראה חיצוני בדייט ראשון?

לחץ בדייט ראשון

דייט ראשון נועד לבחון התאמה פיזית עם דגש על משיכה. אתם נפגשים במטרה לקבוע האם יש ביניכם משיכה. על כן, תרצו להגיע אל הדייט כשאתם נראים טוב ואפילו מצוין.

אם אתם לחוצים מהמראה החיצוני שלכם נמליץ לבחור מראש את הבגד שתלבשו עם העדפה לבגד שאתם מרגישים בו מצוין ונראים בו במיטבכם. כחלק מההכנה לדייט תחמיאו לעצמכם ותתמלאו בביטחון עצמי. אתם לא צריכים להיות דוגמנים בשביל לגרום לדייט שלכם להתאהב בכם, אתם רק צריכים להיות אתם.

איך לבחור מקום לדייט?

זה לא פשוט לבחור את המיקום לדייט הראשון, לקחתם על עצמכם משימה לא פשוטה. אם בחירת המיקום מלחיצה אתכם אתם יכולים לשאול את הצד השני האם יש לו העדפה. גברים צריכים להיזהר מלהעביר באופן מלא את האחריות לבחירת המיקום של הדייט אל האישה, יש נשים שעלולות לתפוס צעד כזה כלא גברי והססני. אתם מוזמנים לבחון כאן רעיונות לדייט ראשון.

מחפשים בית קפה לדייט ראשון או פאב לדייט ראשון באזור שאתם לא מכירים? כדאי לבקש המלצות בקבוצות של רווקים ורווקות ברשתות החברתיות. אל תסתמכו רק על חיפוש באינטרנט, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במסעדת פועלים או בערב קריוקי של שירים גיאורגיים.

מה עושים בדייט מלחיץ שיש בו כימיה ואתם רוצים דייט שני?

תקופת הדייטים צריכה להיות אחת התקופות השמחות והמהנות. בפועל, זהו שלב בו אין לכם ילדים או הלוואת משכנתא שאתם צריכים לדאוג בגללה. בכל זאת, תקופת הדייטים אינה פשוטה ואפילו קשה מאוד עבור רבים מאיתנו.

דייט שני

בחירת בן/בת זוג לחיים או להורות היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שנקבל במהלך חיינו. על טעות כמו חתונה עם האדם הלא נכון אנחנו עלולים לשלם כל חיינו. על אף החשיבות הרבה של ההחלטה איש לא מלמד אותנו איך לבחור בן זוג ופעמים רבות הסביבה גם דוחפת אותנו לבחור ולהתחתן גם כשאנחנו בכלל לא בטוחים שזה מה שאנחנו רוצים.

דייטים זה לא פשוט בכלל! בכל פעם מחדש אנחנו מתרגשים, נלחצים, מתלבשים, עושים כל מאמץ בשביל להרשים וברוב המקרים מתאכזבים. אתם לכאורה מחפשים אהבה וזה אמור להיות רומנטי וקסום. ובכן, החיים הם לא סרט אמריקאי.

פגשתם את הדייט שלכם והוא בדיוק מי שאתם מחפשים, אתם מכירים רק 10 דקות ואתם כבר מרגישים פרפרים בבטן. הלחץ עולה, אתם רוצים להרשים, כפות הידיים שלכם מזיעות, אולי הוא חושב שאתם מוזרים, אין מצב שנצליח לשלוף תשובות שנונות ומצחיקות – מה עושים? אם אני לא אצליח להירגע ומהר אין צ'אנס שיהיה דייט שני.

אתם צריכים להגיע לדייט רגועים כאשר אתם יודעים איך להרגיע את עצמכם ומה לעשות במקרה בו יש לכם מזל והכרתם את גבר / אשת החלומות שלכם וגם מה לעשות כשאתם לא בטוחים או מאוכזבים ממש. בשביל להגדיל את סיכויי ההצלחה לא נקבע דייט בשבוע לחוץ מאוד בעבודה או בתקופה בה אנחנו נמצאים בסערה רגשית. היום זה יום ההולדת של האקס שלכם? אם זכרתם את התאריך סימן שיש לו משמעות בשבילכם, אל תקבעו דייט ראשון באותו היום.

טיפים נוספים דייט ראשון מוצלח:

  1. אל תגיעו לדייט רעבים מאוד, אתם לא מרשימים במיוחד כשאתם מתנפלים על האוכל.
  2. אל תגיעו לדייט עייפים מאוד או מוטרדים.
  3. אל תלבשו לדייט בגד צמוד שלא מאפשר לכם לנשום או נעליים לוחצות.
  4. אל תבחרו מקום שאתם לא מרגישים בו בנוח.
  5. סדרו לעצמכם את לוח הזמנים כך שיהיה לכם זמן להתארגן בנוחות לפני הדייט, ליהנות ממוזיקה מרגיעה שאתם אוהבים, להתקלח.

מה עושים בדייט כשאין כימיה?

קורה שאנחנו מגיעים לדייט ומגלים שהאדם שמולנו לא מתאים לנו. יכול להיות שנרגיש שאנחנו לא נמשכים למראה החיצוני שלו ויכול להיות שמשהו בחיבור האישי פשוט לא עובד. רגע לפני שאתם ממהרים לפסול ולסיים את הדייט כדאי לעצור לרגע ולתת צ'אנס. יכול להיות שמדובר רק בהתרגשות, אם תחכו רגע ואפילו תקבעו דייט שני, יכול להיות שתגלו שטעיתם.

בכל מצב תזכרו שדייט הוא הזדמנות להכיר אדם חדש. אל תסתכלו על השעון גם אם משעמם לכם. חשוב שתשמרו על יחס מכבד. אל תעליבו את הדייט שלכם ואל תמציאו תירוץ בשביל להיעלם. אתם אף פעם לא יכולים לדעת איפה תפגשו אותו שוב.

אין כימיה בדייט

אין מבחינתכם כל עתיד לקשר? סיימו את הדייט בנימוס, אל תקבעו דייט שני ואל תיזמו מגע פיזי. חשוב שלא תבצעו כל פעולה שתגרום לצד השני לחשוב שאתם מעוניינים בהמשך קשר כשאתם לא. כשעה לאחר הדייט או למחרת חשוב לשלוח הודעה ולא להיעלם.

הודעת סיום דייט ראשון ללא כוונה לדייט שני : "שמחתי להכיר / נהניתי לפגוש אותך, אני חושב/ת שאנחנו לא מתאימים, שיהיה בהצלחה בהמשך.

אופציה נוספת : "זה לא את/ה, זה אני, בהצלחה בהמשך"

זה לא ממש חשוב מה תכתבו בהודעה, זה יותר חשוב שאכן תכבדו את האדם שמולכם ולא תיעלמו ללא כל התייחסות. גם אם אתם מאמינים שהצד השני מבין שאתם לא מעוניינים ואינו מעוניין בדייט שני, תהיו הוגנים ותסיימו את הקשר בצורה מכבדת.

התקף חרדה בדייט ראשון, מה עושים?

יש אנשים שיוצאים לדייט אחרי דייט ונהנים, הם מצליחים למצוא נושאי שיחה, להפוך כל דייט לחוויה ובעיקר ליהנות ולהשאיר טעם של עוד. אכן יש אנשים כאלה שמצליחים למצוא ברגע חברים בכל מקום ושפה משותפת עם כל אחד. אם אתם לא כאלו או שדווקא היום זה לא מצליח לכם ואתם לחוצים – תדעו שיש פתרון. מותר לכם לקחת כמה דקות לעצמכם בשביל להירגע. התנצלו, צאו לשירותים וקחו כמה דקות לנשימה.

עדיין לחוצים? זה הזמן להציע לעבור למקום אחר, יכול להיות שכאשר תשנו את האווירה תרגישו טוב יותר ותצליחו להירגע. הליכה קצרה באוויר הצח מסייעת להפגת מתחים.

ביטחון עצמי זה סקסי

ביטחון עצמי בדייט

חוסר ביטחון עצמי גורם לכם להיראות הרבה פחות אטרקטיביים. מה עושים? איך מתמלאים בביטחון עצמי בתקופה בה אתם לא מצליחים למצוא זוגיות ומתמודדים עם דחיות?

רק בשבוע שעבר הייתם בדייט ראשון כושל והנה עכשיו אתם שוב בדייט ואתם חוששים שגם הפעם זה לא יצליח. מתי כבר אני אצליח להתקדם אל דייט שני? למה הוא לא רוצה אותי? היא בעניין שלי?

אנחנו כאן בשביל לספר לכם שביטחון עצמי אפשר לבנות ובמידה מסוימת אפשר גם לזייף. רגע לפני שאתם ממהרים לקבוע עוד דייט כדאי שתשקיעו בעצמכם. זה הזמן לעצור ולחשוב איזו זוגיות אתם רוצים? מה טוב לכם בזוגיות? מה קשר זוגי עושה לכם? איך אתם רוצים להרגיש בתוך זוגיות?

בשביל להרגיש בטוחים בעצמכם בדייט אתם צריכים תחילה להיות שלמים עם מי שאתם. תצליחו להציג את עצמכם בצורה מרשימה ומעניינת כאשר תרגישו שאתם סיפור הצלחה מסחרר מהלך על שתי רגליים. תהליך של אימון אישי יכול לשפר באופן משמעותי את הסיכויים שלכם למצוא זוגיות טובה ויציבה.

לחץ בדייט ראשון

שנות העשרים והשלושים הן שנים גורליות. אלו השנים בהן אנחנו בוחרים קריירה, בוחרים זוגיות, מקימים משפחה ובמידה מסוימת גם קובעים את מצבנו הכלכלי בשארית חיינו. דווקא באותן שנים בהן ההחלטות החשובות ביותר מתקבלות רבים מאתנו מתמודדים עם קשיים רגשיים, בעיות אישיות, טראומות ילדות.

אף אחד לא מלמד אותנו איך למצוא זוגיות או איך לנהל את הכסף שלנו. עד שאנחנו לומדים לאהוב את עצמנו ולא לקחת ללב שטויות מגיע כבר גיל 50. תהיו אתם חכמים יותר, תשקיעו בהתפתחות האישית שלכם ותצליחו לבנות לעצמכם חיים נפלאים.

למה אני לא מצליח להגיע לדייט שני?

יצאת כבר ל-6 דייטים ראשונים ואף אחד מהם לא התקדם אל דייט שני? זה הזמן לעצור ולבדוק מה לא בסדר. אם לא נבחן את כל הפרמטרים ונזהה היכן הבעיה לא יגיע השינוי המיוחל. חשוב לבדוק מה גורם לקושי? האם הבחירות שלי נכונות? מה אני יכול וצריך לשנות בשביל להתקדם אל התוצאה הרצויה?

שאלון לאבחון חרדה מדייטים – מי מפחד מדייטים?

4 דברים שאתם צרכים לעשות בשביל לחזק את הביטחון העצמי לקראת דייט

איך מתגברים על חרדת דייטים (חרדת דייט ראשון)

מתי אפשר לנשק בדייט ראשון?

Scroll to Top