על מה לא לדבר בדייט ראשון

בפעם הראשונה בה אתם פוגשים אדם שאתם מעוניינים בהמשך קשר עמו יש דברים שאפשר להגיד ודברים שממש לא כדאי לכם להגיד. אם תדעו על מה לא לדבר בדייט ראשון תגדילו את הסיכויים שלכם לדייט מוצלח שיוביל לדייט שני מוצלח עוד יותר.

דייט ראשון הוא עסק מלחיץ. כשתפסיקו להתרגש ולהילחץ לקראת דייט ראשון תדעו שמשהו לא בסדר. אותה התרגשות ראשונית יוצרת גם את הפרפרים בבטן שגורמים לנו להתאהב. חשוב שתדעו באופן כללי על מה לא לדבר בדייט ראשון היות ואתם צפויים להיפגש עם אדם שאנכם מכירים. כן, אתם מתבקשים להעביר כמה שעות בנועם עם אדם שאנכם מכירים וגם ליהנות מזה.

אתם לא יודעים מה הדייט שלכם אוהב, מה גורם לו להתעצבן, מה מעליב אותו, מה מעניין אותו, מה מרשים אותו, מה מדליק אותו. זה לא קל לנהל שיחה מעניינת וזורמת ללא שתיקות מביכות עם אדם זר.

על מה לא מדברים בדייט ראשון
  1. זה בסדר גמור אם יש פה ושם שתיקות
  2. אתם ממש לא חייבים להיות מצחיקים ושנונים כל הזמן
  3. כדאי לכם להכין נושאי שיחה לדייט ראשון
  4. חשוב שתדעו על מה לא לדבר בדייט ראשון

לא מדברים על אקסים וקשרים קודמים בדייט ראשון

אם סיימתם ממש עכשיו קשר ואתם לא יכולים להפסיק לחשוב על האקס ולדבר עליו – זה לא הזמן לצאת לדייט. עשו לעצמכם חוק ברזל שלא לדבר על אקסים במהלך דייטים ראשונים גם כאשר הפרידה הייתה טובה ונשארתם חברים טובים. שיחה על האקסים או על מערכות היחסים שהיו לכם בעבר עלולה לגרום לצד השני לחשוב שעדיין לא התגברתם על האקס או שאתם תקועים רגשית בעבר.

לא מדברים על אקסים בדייט ראשון

במידה ואתם מוכנים לקשר רומנטי חדש אין כל צורך לדבר על אקסים. מותר כמובן לציין מתי היה הקשר האחרון שלכם וכמה זמן הוא נמשך, אבל ממש לא צריך לספר מי היה האקס שלכם, מה הייתם עושים ביחד, איך הוא היה במיטה ומה אתם חושבים עליו היום.

האופן בו אתם מדברים על קשרי זוגיים שהיו לכם מעיד על האופי שלכם. חשוב לשמור על שפה חיובית וקלילה, לא ללכלך על אקסים, לא לספר שנפגעתם קשות ממערכות יחסים, בטח שלא לספר שבגדתם. שיחה על אקסים בדייט ראשון היא מתכון בטוח לצרות, עדיף שתבחרו נושא שיחה אחר.

דייט ראשון הוא לא מופע יחיד

אוהבים לדבר על עצמכם? יש להרבה מאתנו נטייה לדבר הרבה על עצמנו מבלי לשים לב שאנחנו משתלטים על השיחה ולא מאפשרים לצד השני להשחיל מילה. יכול מאוד להיות שאתם לא מרוכזים רק בעצמכם ובכלל ידועים כאנשים צנועים אבל הדייט שלכם לא יודע את זה. התרגשות של דייט ראשון עלולה לגרום לכם להיראות מרוכזים בעצמכם. הצד השני עלול לחשוב שאתם שתלטנים שלא מסוגלים להקשיב ולהתרחק מכם.

מה עושים? אתם צריכים להקפיד לאפשר לצד השני לספר על עצמו. דייט ראשון מוצלח כולל זמן שווה בו אתם מדברים ומקשיבים. לי עוזר לדמיין את השיחה כמו משחק מסירות בכדור. בכל פעם בה אני אומרת משהו אני מדמיינת שאני מוסרת את הכדור לפרטנר שלי, כשהוא משיב לי הוא למעשה מוסר אלי בחזרה את הכדור. הקשבה עוזרת לצד השני להרגיש שהוא מעניין אתכם, שאתם אנשים שנעים להיות במחיצתם וכדאי להכיר.

שיחות על דת ופוליטיקה בדייט ראשון

פוליטיקה בדייט ראשון

אלא אם הכרתם במהלך פעילות פוליטית אין סיבה לדבר על פוליטיקה. דייט ראשון הוא לא הזמן לוויכוחים פוליטיים וגם לא להרצאות על אידיאולוגיה ודת. כדאי כמובן לציין את הזיקה שלכם לדת אך אמליץ שלא להיכנס לשיחות מורכבות. אם תעוררו בדייט ראשון עם אדם שאנכם מכירים דיון עצבני על פוליטיקה או דת אתם מגדילים את הסיכויים לסיום מהיר של דייט כושל. ללא חיבור רגשי לא תלכו יד ביד בשדרה אחרי ויכוח פוליטי.

שימו לב, אין שום בעיה עם שיחה על אקטואליה אבל קחו בחשבון שאתם עלולים להיקלע לוויכוח שיחריב את הדייט. לפני שמתחילים שיחה על אקטואליה חשוב לגשש לגבי העמדות ולזהות פוטנציאל למחלוקת שתוביל לסיום מהיר של הדייט ללא כל סיכוי לדייט שני.

על מה כן כדאי לדבר בדייט ראשון? נושאי שיחה לדייט ראשון 

לא מדברים בדייט ראשון על חתונה וילדים

לא מדברים על חתונה בדייט ראשון

הצהרתם בכרטיס שלכם באתר ההיכרויות שאתם מחפשים קשר רציני שיוביל להקמת משפחה. חשוב ששני הצדדים יגיעו לדייט עם אותה כוונה לקשר רציני, קשר מזדמן, סטוץ, ידידות וכן הלאה. דייט ראשון הוא לא הזמן לתאר את חתונת החלומות שלכם או לבחור שמות לילדים. רצוי גם שלא תשאלו כמה ילדים היא/הוא היו רוצים או היכן הם מתכננים לגדל את הילדים. שיחה על חתונה וילדים בדייט ראשון גורמת באופן טבעי לתחושה לא נוחה, אין לכם עדיין חיבור רגשי שמתאים לשיחה כזו. שימו לב שאתם לא מציגים את עצמכם כלחוצי חתונה.

מה כן חשוב לציין? אם אתם לא מעוניינים בילדים (אל-הוריים) חשוב לציין זאת לפני שיוצאים לדייט. בנוסף, נמליץ לציין שאתם מנהלים אור חיים חילוני, מסורתי או דתי.

על מה לא לדבר בדייט ראשון : כמה אתה מרוויח? כמה כסף יש לך בבנק?

גם אם אתם מאוד רוצים לדעת כמה הוא / היא מרוויחים בכל חודש – דייט ראשון הוא לא המקום לשאול שאלות כאלו. זה בסדר גמור לשאול היכן הוא/היא עובדים ובאיזה תפקיד, אך שאלה על גובה השכר עלולה להציג אתכם באור שלילי. שאלות על גובה השכר גורמות לאי נעימות גם כאשר מדובר בשכר גבוה וגם כאשר מדובר בשכר נמוך.

כאשר אתם שואלים "כמה את/ה מרוויח/ה?" אתם מציגים את עצמכם באור שלילי. הדייט שלכם עלול לחשוב שאתם תולים את המשך הקשר הגובה השכר או מחפשים מישהו שיממן אתכם.

מתי מותר לשאול כמה הוא מרוויח?

אם אתם מחפשים מראש בן/בת זוג עם יכולת פיננסית דומה לזו שלכם – ציינו זאת עוד לפני הדייט הראשון. מותר לכם לרצות רק בן/בת זוג עם כסף. קחו בחשבון שחלק מהאנשים לא יאהבו את זה אבל יש לכם זכות מלאה לציין מראש מה אתם רוצים וגם לסנן בני זוג פוטנציאליים על בסיס מצב כלכלי. אם אתם מחפשים רק בן/בת זוג עם כסף ונכסים תציינו זאת ותצאו מראש לדייטים רק עם מועמדים מתאימים.

לא מדברים על המצב הבריאותי שלכם

יש לכם בעיה עם בלוטת התריס? פריצת דיסק? אסטמה? טחורים? דייט ראשון הוא השלב בו אתם צריכים להציג את עצמכם כבני זוג אטרקטיביים. הדייט עלול להיכשל אם הצד השני יחשוב שאתם מחפשים מטפל. יהיה לכם זמן בדייטים הבאים לספר על המצב הבריאותי שלכם. דייט ראשון הוא גם לא המקום לציין שאתם משתמשים בתרופות פסיכיאטריות.

מתי כן מספרים על בעיות רפואיות או שימוש בתרופות פסיכיאטריות? דייט שלישי הוא הזמן. אל תקדמו את הקשר מעבר לדייט רביעי מבלי לציין מידע רפואי חשוב. תמיד תחשבו איך אתם הייתם מרגישים אם הייתם מגלים שהסתירו מכם מידע כזה ותפעלו בהתאם.

לא מעבירים ביקורת בדייט ראשון

לא מעבירים ביקורת בדייט ראשון

במהלך הדייט הוא סיפר לך על בחירות שהיא ביצע במהלך חייו ואת חושבת שהן שגויות לחלוטין? דייט ראשון הוא לא המקום להעביר ביקורת! אם אתם מעוניינים שיהיה דייט שני אתם מחויבים להציג את עצמכם כבני זוג תומכים ומפרגנים.

  1. לא מעבירים ביקורת על בחירות קריירה
  2. לא משמיצים את מקום המגורים שלו/ה
  3. לא לועגים לבחירת תחום הלימוד שלו
  4. לא מעירים על הלבוש שלו
  5. לא מרימים גבה על המנה שהוא/היא בוחרים להזמין

דייט ראשון הוא לא המקום לציין שהוא או היא נראים טוב יותר בתמונה שפרסמו באתר. אחרי שתצאו לכמה דייטים תגלו שהרבה פעמים אתם מגיעים לדייט ומגלים שהאדם שמולכם כלל אינו דומה לאדם המצולם בתמונה שהוצגה בפניכם. זה מעצבן, זה מעליב, שיקרו לכם, תהיו בטוחים שהדייט שלכם יודע שהוא לא נראה כמו בתמונה.

אני מספר/ת לך משהו שלא סיפרתי לאף אחד

אתם מנהלים כאן שיחה עם אדם שפגשתם בפעם הראשונה! אם תחלקו בדייט ראשון פרטים אישיים ואינטימיים אתם עלולים לייצור אווירה לא נעימה. הדייט שלכם ירגיש מבוכה, זה לא הזמן לספר את הדברים הכי אישיים. קשר בין שני אנשים בונים בהדרגה, דייט ראשון הוא לא הזמן לחלוק סודות או מידע אינטימי.

אני לא יודע/ת לעשות כלום בבית

זה לא נורא לגור עם ההורים, הרבה צעירים בוחרים לגור עם ההורים בגלל יוקר המחייה. יכול להיות שיהיו בני זוג פוטנציאליים שיפסלו אתכם בגלל מגורים עם ההורים וזאת זכותם. אתם לא מתאימים לכולם, מותר לכל אחד להחליט איזה בן/בת זוג מתאים לו. יהיו גם כאלו שלא ייצאו לדייט עם מישהו שאין לו רישיון נהיגה, מישהו שלא עובד, מישהו שאין לו תואר אקדמי, מישהו שלא אוכל בשר וכן הלאה.

תהיו מי שאתם ותגדילו כך את הסיכויים למצוא בן/בת זוג שמתאימים לכם. דייט ראשון הוא המקום להציג את ההצלחות שלכם. זה ממש לא הזמן לספר שאתם עצלנים, שמעולם לא הכנתם אפילו חביתה ושההורים משרתים אתכם בבית. אף אחד לא ירצה לפתח קשר עם מישהו שמצהיר מראש שהוא לא יודע לעשות שום דבר ואין לו כוונה להשתנות.

דייט ראשון הוא לא הזמן להערות מיניות

דייט ראשון הוא לא המקום לציין מה אתם אוהבים ולא אוהבים בגוף שלכם ובגוף של הדייט שלכם. אל תחמיאו לה/לו על הגוף המושלם שלהם ובטח שלא תזרקו הערות מיניות. אלא אם מדובר בהיכרות לסטוץ (סקס), אתם לא רוצים לגרום לדייט שלכם לחשוב שאתם מעוניינים רק בגלל משיכה פיזית. בטח שלא נאמר שהוא / היא צריכים לרדת במשקל, לשנות לבוש או לעצב את השיער אחרת.

המטרה של דייט ראשון היא היכרות ראשונית. אתם מבקשים לבדוק האם האדם שמולכם מעניין אתכם ואתם מעוניינים לפגוש אותו שוב. דייט ראשון נועד לבדוק האם יש ביניכם כימיה טובה. תהיו חכמים ותשמרו על אווירה חיובית, תתרחקו מנושאים שגורמים לוויכוחים מיותרים, תפרגנו ותחמיאו גם לדייט שלכם וגם לעצמכם. תהיו עצמכם, תיהנו, תקשיבו, תצחיקו, תקפידו על יחס מכבד וסבלני, ללא הערות גסות ובטח שבלי שקרים.

מה עוד? אסור לכם בשום אופן לפלרטט עם מישהו אחר או להתעסק עם הטלפון הנייד במהלך הדייט.

Scroll to Top