איך מתגברים על פרידה?

התמודדות עם פרידות מכל סוג אינה פשוטה כלל. גם כאשר אתם אלו שיזמתם את הפרידה וגם במקרים בהם מובן לכם לחלוטין שהפרידה היא הדבר הטוב ביותר עבורכם, הפרידה מעוררת בכם רגשות ודורשת מכם להתמודד עם שינויים.

אנחנו יודעים שצריך כ-7 ימים בשביל להחלים משפעת אבל אף אחד לא יכול לומר מראש כמה זמן ייקח לכם להתגבר על פרידה. יהיו כאלו שיצליחו לחזור לעצמם כבר לאחר כמה ימים בעוד אחרים יזדקקו לשבועות ואף חודשים. פרידות עלולות לגרור אחריהן קשיים רגשיים שמתבטאים בחוסר אמון במערכות יחסים, חוסר עניין בהיכרויות חדשות, דיכאון וגם אובססיות, חרדות ועוד.

איך מתגברים על פרידה?

אם עברתם זה עתה פרידה אתם צריכים לאפשר לעצמכם להחלים. גם אם נראה לכם שאתם מרגישים בסדר גמור הקושי עלול להפתיע אתכם בעוד כשבוע. 

חשוב להיות מודעים לרגשות שהפרידה מעוררת, להתמודד איתם נכון ולא למהר להדחיק את הכאב ולעבור הלאה. קחו לכם את הזמן הדרוש להתגבר על הפרידה במטרה להיות מסוגלים לבנות בעתיד מערכות יחסים טובות, בריאות ובטוחות.

מה קורה לנו אחרי פרידה?

על מנת ללמוד איך מתגברים על פרידה חשוב להבין תחילה מה קורה לנו. התמודדות עם פרידה דומה להתמודדות עם אבל. מערכת היחסים אכן תמה (מתה) ואתם נדרשים כרגע לבנות את עצמכם מחדש. בשביל להתגבר על פרידה עלינו לעבור את כל 5 שלבי האבל :

  1. הכחשה
  2. התמקחות
  3. כעס
  4. דיכאון
  5. קבלה

נפרדנו ואני לא בטוח/ה מה אני מרגיש

בלבול של רגשות הוא דבר טבעי לחלוטין אחרי פרידה. לרגע אחד אנחנו רואים בפרידה הזדמנות להתחלה חדשה / אהבה חדשה ומתלהבים מהרעיון שנרגיש שוב את הפרפרים של התחלת הקשר. ברגע הבא אנחנו נבהלים, מרגישים לבד, לא מאמינים שאי פעם נמצא מישהו שיאהב אותנו ונופלים לתהום של ייאוש וכאב. אם אתם לא אלו שיזמו את הפרידה מתלווים לרגשות הללו גם תחושות לא נעימות של דחייה, ספק עצמי, פחד, דימוי עצמי נמוך.

כאב אחרי פרידה

ייתכן ואנחנו כלל לא מבינים מדוע הוא / היא נפרדו מאיתנו? מה עשינו לא בסדר? למה הוא / היא לא רוצים להיות איתי? זה בגלל המראה החיצוני שלי? זה בגלל משהו שעשיתי? השלימו עם העובדה שלעולם לא תדעו מה גרם לפרידה. אתם לא תתאוששו מהר יותר אם רק תדעו מה עשיתם לא בסדר.

מרגישים צורך בלתי נשלט להתקשר לאקס הטרי רק בשביל לשאול אותו למה? בעוד כמה רגעים אתם תצליחו לשכנע את עצמכם שזה הדבר היחיד שיעזור לכם ועל הדרך גם תקוו שאולי כשהוא ישמע את הקול שלכם הוא יבין את הטעות שלו ויתחנן שתחזרו.

אז לא, זה לא יקרה. אתם לא תרגישו טוב יותר אם תתקשרו ולא, הוא לא יתחנן שתחזרו. אם אתם רוצים לשמור לעצמכם סיכוי כלשהו לחידוש הקשר בעתיד אתם צריכים להימנע מכל השפלה. אל תגיעו למצב בו אתם מתחננים, מתרפסים, מתחנפים או בוכים בהיסטריה. הוא לא צריך לדעת שאתם בוכים בלי הפסקה כבר כמה ימים.

פרידות זה כואב – מה עוזר להתגבר על פרידה?

למה זה כל כך כואב? בשביל לדעת איך מתגברים על פרידה חשוב שנבין תחילה מדוע פרידה כל כך כואבת. פרידה של זוג שחלק יחד תכניות לעתיד, חוויות, חברים וחיים שלמים דורשת מאתנו להמציא את עצמנו מחדש. אנחנו נפרדים מהדמות שלנו בתוך הזוגיות, התחושות וכל ההקשרים. באופן טבעי אנחנו מרגישים שבורים, מבולבלים, מפוחדים, תלושים, בודדים. זוגיות היא סוג של רשת ביטחון, תחושה של פרידה דומה לצניחה חופשית במצב בו אנחנו לא יודעים שיש לנו על הגב מצנח. מחקרים גילו שיש אזור במוח שמפעיל גם כאב פיזי יחד עם הכאב הרגשי בשעת פרידה.

שחררו את האובססיה לאקס! פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו חושבים ללא הפסקה על האקס ומתעסקים רק בו. אם אתם מוצאים את עצמכם מחפשים באובססיביות כל אפשרות ליצירת קשר עם האקס – תדעו שזה מאוד נפוץ. אתם בוהים בפרופיל שלו ברשתות החברתיות, בודקים בכל רגע מתי הוא התחבר לאחרונה לווטסאפ, שולחים הודעת טקסט ריקה (כביכול בטעות), מחייגים ומיד מנתקים (גם כן כביכול בטעות), עוברים במקרה ליד הבית שלו וכן הלאה.

הסיבה להתנהגות האובססיבית הזאת היא גמילה מהתמכרות. הרצון העז שלכם להפסיק את הכאב שאתם נמצאים בו כרגע דומה לתשוקה של אדם מכור לסמים. אתם מכורים לאקס שלכם ואתם עלולים לאבד שליטה עצמית וגם את הכבוד העצמי שלכם בניסיון לקבל עוד כמה טיפות של יחס. זהו השלב בו אתם צריכים אדם קרוב שיעצור אתכם וימנע מכם להפוך למטרידים סדרתיים. זה קשה, זה כואב ובסוף זה יעבור. אם תשפילו את עצמכם כעת זה לא יגרום לאקס שלכם לרצות אתכם.

אתם עוברים תהליך של אבל לכל דבר – חשוב להיות מודעים לכך ולמצוא את הדרך לתת ביטוי לכאב. אתם צפויים לעבור את כל השלבים בתהליך ההתמודדות עם פרידה, תהיו מוכנים וסבלניים.

איך מתגברים על פרידה – רשימת שלבים

  1. שלב ההכחשה
  2. שלב ההתמקחות
  3. שלב הכעס
  4. שלב הדיכאון
  5. שלב הקבלה

איך להתגבר על פרידה – שלב ההכחשה

בשלב ההכחשה אתם עדיין לא מאמינים שבאמת נפרדתם. אתם עדיין רואים אותו כבן הזוג שלכם ומדברים במושגים של זוג. זהו השלב בו אתם מנסים לשכנע את עצמכם ואת כל הסובבים אתכם שתחזרו להיות ביחד. אנחנו זקוקים לשלב ההכחשה בכדי לקבל את הבשורה המרה, הכחשה היא שלב טבעי בתהליך פרידה, זהו מנגנון הגנה טבעי של הנפש. במצב תקין שלב ההכחשה אינו ארוך ואתם מתקדמים אל השלב הבא.

איך להתגבר על פרידה – שלב ההתמקחות

זהו השלב בו אתם לא מוכנים לקבל את הפרידה. עצם המחשבה על פרידה מעוררת בכם כאב בלתי נסבל כך שאתם מוכנים לעשות כל דבר רק בשביל להפסיק את הכאב. זהו השלב בו אתם עלולים למצוא את עצמכם מתחננים לאקס שלכם שיחזור אליכם, מתקשרים ומנתקים בלי הפסקה, שולחים הודעות, מתפללים. אתם מאמינים שאתם יכולים לשנות את מה שגרם לפרידה, לו רק היו נותנים לכם עוד צ'אנס הייתם נשארים יחד לנצח. בשלב הזה חשוב שתבינו ששניכם גרמתם לפרידה, אתם לא אחראים באופן בלעדי לכל מה שלא עבד במערכת היחסים.

איך להתגבר על פרידה – שלב הכעס

אתם כועסים, אפילו מאוד כועסים על העולם, על עצמכם, על בן הזוג, על ההורים, על החברים, כועסים וזה בסדר. שלב הכעס אינו קל להתמודדות ואתם עלולים כאן לפגוע באנשים הקרובים אליכם. בכל זאת, שלב הכעס הוא השלב בו אפשר כבר לראות את האור בקצה המנהרה, אתם מתחילים להתחזק, להבין שגם אתם חשובים ולהיות מודעים לעובדה שמערכת היחסים לא הייתה מושלמת. מגיע לכם יותר.

איך להתגבר על פרידה – שלב דיכאון

כעת אתם כבר מבינים שנפרדתם אך קשה לכם לקבל את העובדה שהקשר נגמר. זה טבעי להרגיש מבולבלים, עצובים, חסרי ביטחון. פרידות משפיעות על הערך העצמי שלנו ובהתאם מעוררות תגובה של דיכאון וירידה בדימוי העצמי. פרידה עלולה להוביל למצב של דיכאון חמור עם תסמינים של בעיות שינה, חוסר תיאבון, התבודדות, אבדן עניין, התעסקות בעבר.

שימו לב, במקרה של תסמיני דיכאון ממושכים או מחשבות אובדניות יש לפנות בהקדם לקבלת עזרה מקצועית. עם עזרה מקצועית תצליחו להתחזק ולהפוך לגרסה טובה יותר של עצמכם.

איך להתגבר על פרידה – שלב הקבלה

המאפיין העיקרי של שלב הקבלה הוא חשבון נפש. אתם מתגעגעים לאקס, מתגעגעים למי שהייתם איתו, מתגעגעים לתחושה של יחד. אתם מרגישים אשמים לגבי החלק שלכם בסיום הקשר ומצטערים על מה שאיבדתם. נסו לנצל את השלב הזה להסקת מסקנות לטובת שיפור של מערכות היחסים הבאות.

איך מתמודדים נכון עם פרידות?

איך מתמודדים עם פרידה

אחת הטעויות הנפוצות היא ניסיון להעמיד פנים שהכול בסדר ולא אכפת לכם מהפרידה. אל תנסו להדחיק את הרגשות הקשים, תרשו לעצמכם להיות עצובים וכועסים. אם תנסו להמשיך הלאה בלי להתמודד עם הרגשות שלכם עלולות להופיע התפרצויות רגשיות. אם תתחילו קשר חדש מהר מידי תגלו שאתם לא מצליחים לפתח רגשות.

אל תתמודדו עם העצב והקשיים לבד, אחרי פרידה חשוב שתקיפו את עצמכם בחברים טובים ובבני משפחה תומכים. תמיכה של אלו שאוהבים אתכם תסייע לכם להרגיש טוב יותר. איך לכם חברים שאתם יכולים לפנות אליהם? זה הזמן להצטרף אל קבוצת פייסבוק של רווקים ורווקות ולמצוא של חברים תומכים. אם רק תחפשו תגלו שיש עוד הרבה אנשים שמתמודדים כרגע עם פרידה.

זה הזמן לייצור דברים חדשים

האקס שלכם היה חלק משמעותי מהחיים שלכם, סביר שהרבה דברים אצלכם בבית ובחיים מזכירים אותו. אחת הדרכים להתגבר על פרידה היא לייצור זיכרונות חדשים שדוחקים את הזיכרונות מהקשר שנגמר. זה הזמן לצאת לטיול, להצטרף לחוג חדש, לפתח תחביב, להכיר אנשים חדשים, להגשים חלומות, לצאת לדרך חדשה. 

פעילות גופנית היא דרך נהדרת וגם בריאה לפרוק מתחים, לשחרר רגשות שליליים ועל הדרך גם לשפר את מצב הרוח. צאו להליכה או ריצה, הצטרפו לאימון יוגה, הירשמו למכון כושר. גם אימון כושר ביתי (יש המון אימונים זמינים ביוטיוב) ישפר לכם את מצב הרוח.

איך מתגברים על פרידה - התרחקו מהרשתות החברתיות

בכל פעם בה תיכנסו אל הרשת החברתית יתעורר בכם החשק להציץ בפרופיל של האקס ולנסות לגלות מה הוא עושה? האם הוא עצוב? האם הוא המשיך הלאה? אם הצלחתם להתאפק ולא להציץ בפרופיל שלו או לחשוב עליו, ברשת החברתית עלולות לקפוץ זיכרונות משותפים שלכם.

לא מסוגלים להתנתק מהרשת החברתית? השתמשו באפשרות לחסום כל גישה אל הפרופיל של האקס שלכם. אתם ממש לא צריכים עכשיו לראות תמונות משותפות שלכם או לגלות שהוא מבלה, נהנה ומתקדם לקשר חדש.

זה הזמן להתחיל לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא

פעילות גופנית, אכילה נכונה, אורח חיים רגוע ונטול מתחים, אם תקפידו על שגרה בריאה תרגישו טוב יותר במהרה. זה נכון שהדחף הראשוני שלנו הוא לזלול מגש פיצה שלם ואז לחסל חבילת גלידה משפחתית, אחרי שתעשו זאת פעם אחת תגלו שזה לא גורם לכם להרגיש טוב יותר. שגרה קבועה ובריאה תעזור לכם לחזק את הגוף והנפש.

אל תתביישו לבקש עזרה

איךך להתגבר על פרידה

חברים טובים יכולים לייעץ ולתמוך אך לא להחליף אנשי מקצוע. אם אתם מרגישים במצוקה רגשית או נפשית או שיש לכם תסמינים של דיכאון – זה הזמן לפנות לעזרה מקצועית. חברים אולי עברו בעבר פרידה בעצמם אבל זה לא אומר שהם יודעים איך לעזור לכם.

הרבה פעמים חברים ינסו לשכנע אתכם פשוט לשכוח מהכאב ולהמשיך הלאה, הם לא מבינים שאתם לא מסוגלים.

הכאב שלך נורמלי לחלוטין

זה לא משנה אם אתם אלו שיזמו את הפרידה או שעזבו אתכם, היה בחייכם אדם קרוב ואהוב שלא יהיה שם יותר. העצב הגיוני, זה יהיה לא נורמלי אם לא תהיו עצובים. אתם לא צריכים להתבייש בכאב שלכם ובטח שלא להדחיק אותו. אל תעמידו פנים שלא אכפת לכם ואל תתעלמו מהרגשות שלכם.

קחו לעצמכם זמן להירגע, להשלים עם הפרידה, להתחזק, להפיק לקחים, זה הזמן להשקיע בעצמכם, לבלות עם חברים, לטייל ולחזור לזירת ההיכרויות.

לזכור את כל מה שהיה טוב

פרידה הוא כלי שימושי ללמידה, יש לכם כאן הזדמנות ללמוד מה טוב לכם בזוגיות, מה אתם צריכים ורוצים לקבל בזוגיות, מה אתם צריכים לשפר ובעיקר, על מה לא תסכימו להתפשר. תלמדו מה אתם עושים לא בסדר בזוגיות ותשתפרו לקראת הקשר הבא. אם תדעו להגדיר מראש איזה בן זוג מתאים לכם ואיזו זוגיות אתם צריכים תצליחו למנוע את הפרידה הבאה.

אחרי פרידות אנחנו נוטים לראות רק את התכונות השליליות של הצד השני, אנחנו מחליפים את האהבה בשנאה ובוחרים לזכור את הקשר כשלילי, פוגעני, מזיק. אם אתם רוצים להתגבר מהר על הפרידה ולהתחזק לקראת מערכת היחסים הבאה כדאי לכם להתמקד בדברים הטובים.

אהבתם ונהניתם לבלות יחד ואז זה את אתם צריכים לזכור. תכתבו לעצמכם את כל הדברים הטובים שהיו בקשר ואת כל מה שאהבתם בבן הזוג. סיימו את הקשר עם מצפון נקי ותרגישו הרבה יותר טוב. היכולת לראות את הטוב גם אחרי פרידה הופכת אתכם לאנשים חיוביים, אנשים נמשכים ליכולת הזאת לראות את הטוב, אתם תמצאו אהבה חדשה במהרה.

תרשו לעצמכם להרגיש כאב ותקפידו גם לשמוח

פרידה

בכל פעם בה שואלים אותי איך מתגברים על פרידה אני מדגישה שזה לוקח זמן. גם אם נדלקתם והתאהבתם ברגע, לא תצליחו להעלים את הכאב ברגע. התגברות על פרידה היא דבר לא פשוט, אנחנו צריכים ללמוד לחיות ללא אותו אדם קרוב ולמלא את החלל שנוצר.

על מנת להתגבר מהר על פרידה אתם צריכים להרשות לעצמכם להרגיש כאב, אל תדחיקו את הרגש. תרשו לעצמכם לבכות, לכעוס, להתעצבן. לצד הקושי חשוב לשלב גם פעולות שמשמחות אתכם, מצחיקות אתכם, מעודדות. הרשו לעצמכם להתפנק עם אוכל שאתם אוהבים, סרט / תכנית טלוויזיה אהובים, מוזיקה לשיפור מצב הרוח, טיול, פעילויות חברתיות.

איך אפשר לנקום אחרי פרידה?

נקמה היא בשום פנים ואופן לא תגובה בריאה ונכונה לפרידה. גם אם הפרידה התרחשה בעקבות בגידה, גם אם פגעו בכם מאוד וגם אם כבר למחרת בן הזוג כבר המשיך הלאה למערכת יחסים חדשה – אתם תתאפקו ולא תנסו לנקום. נקמה רק גורמת לכם להיראות מעוררי רחמים ופגועים, גם אם כעת נקמה נראית לכם כמו פעולה הכרחית – אתם תצטערו על זה בהמשך.

טיפים איך מתגברים על פרידה מהר

  1. חסימה מהירה וחד משמעית של הפרופיל שלו בכל הרשתות החברתיות
  2. חסימה מהירה וחד משמעית של הפרופיל שלו בווטסאפ
  3. חסימה מהירה וחד משמעית של הפרופיל שלו באתרי היכרויות
  4. אימון ספורט יומי
  5. מפגש עם חברים תומכים
  6. הצטרפות לקבוצה של רווקים ורווקות בפייסבוק
  7. אוכל מנחם
  8. מוזיקה מעודדת
  9. חפשו מישהו לעזור לו
  10. תקנו לעצמכם מתנה
Scroll to Top