מי משלם בדייט ראשון?

גברים ונשים שואלים את עצמם שוב ושוב מי צריך לשלם בדייט ראשון ומה זה אומר עליי אם החלטתי להתעקש כן לשלם או הסכמתי (אולי מהר מדי) לחלוק בחשבון או לתת לצד השני לשלם. גם אלו שיצאו כבר להרבה דייטים ראשונים לא בטוחים האם הם צריכים להתעקש לשלם, להתעקש להתחלק בחשבון, לא לשלם כלל.

המלצרית מתקרבת אל השולחן עם החשבון, מניחה אותו במרכז ואתם לא בטוחים מה כדאי לכם לעשות. מצד אחד אתם נדרשים להיות ג'נטלמנים ולהתעקש לשלם את החשבון במלואו. היא מצד שני נדרשת בשם הפמיניזם להציע לשלם את חלקה. יהיו גברים שחשבו שאם האישה מציעה לשלם היא אכן מתכוונת לדבריה – הם טעו ולא זכו לדייט שני. על מנת שלא לטעות עליכם לחפש במהלך הדייט סימנים שמעידים שהיא מעוניינת שאתה תשלם או לא תסכים בשום אופן שלא להתחלק בחשבון.

גבר אמיתי לא נותן לאישה לשלם בדייט

נשים פמיניסטיות, חזקות ומצליחות בטוחות שבגבר חייב לשלם בדייט ראשון. הן מבוססות כלכלית, לעתים גם יותר ממנו ובכל זאת מצפות מהגבר להיות ג'נטלמן ולשלם את החשבון במלואו. אם טעיתם ולא שילמתם את החשבון במלואו בדייט עם בחורה שמצפה מהגבר לשלם אתם – לא יהיה דייט שני. חלק מהגברים וגם חלק מהנשים רואים בתשלום של הגבר בדייט כפעולת חיזור לגיטימית, רצויה ובסיסית.

אז מה בעצם אתם אמור לעשות? דייט ראשון נועד להיכרות ואם אכן טרחתם לקבל מושג בסיסי אודות הפרטנרית שלכם דייט אתם כנראה יודעים האם היא מעוניינת במחוות ג'נטלמניות. אם היא קיבלה ברצון את ההצעה שלכם לבוא לאסוף אותה, חייכה שפתחתם בעבורה את הדלת ובחרה בסגנון לבוש נשי – זה מאוד ברור מי צריך לשלם בדייט ראשון וזה אתה. מיד כאשר מגיע החשבון לשולחן תיקחו אותו לידכם והסדירו את התשלום, היא מתעקשת לשלם גם כן? תציעו לה לשלם את הטיפ (תשר).

היא מתעקשת לשלם, מה לעשות?

אם בת הזוג שלכם חוזרת ומתעקשת לשלם חצי מהחשבון, קחו נשימה עמוקה והסבירו לה שחשוב לכם לשלם את החשבון בעצמכם. אם היא ממשיכה לעמוד על שלה אפשרו לה לעשות זאת. יושבת מולכם בחורה פמיניסטית, אם אתם מעוניינים שיהיה דייט שני אתם צריכים להראות לה שאתם מכבדים אותה ואת הדעות שלה. רוב הבחורות מציעות לשלם אל לא מתעקשות ומוכנות להתפשר על השארת הטיפ.

מה זה אומר עליי אם נתתי לו לשלם עליי?

בחורה שמאפשרת לגבר לשלם עליה או לפתוח לה את הדלת היא לא פחות פמיניסטית, עצמאית, מצליחה וחזקה מבחורה שלא מרשה לגבר לשלם עליה. כנשים אנחנו צריכות לאפשר לגברים לשמר מנהגים של ג'נטלמנים, גבר לפעמים צריך להרגיש שהוא גבר. התפקיד המסורתי של הגבר הוא לפרנס את האישה, אפשרי לו להרגיש שהוא יכול לדאוג לך! זה ברור לכולם שאת מסוגלת לדאוג לעצמך ויכולה לשלם על עצמך.

כל עוד מדובר בחשבון סביר שכולל 2 משקאות ומנה אחת (עד 150 ₪ לכל היותר), זה בסדר גמור לאפשר לו לשלם. חשבון של דייט ראשון בבית קפה או בר לא צריך להיות גבוה מ-100 ₪. אם אכלתם שניכם ארוחת ערב במסעדה והחשבון מסתכם לסכום מכובד – שלמי את החלק שלך. אתם משוחחים במהלך הדייט ואת כבר יודעת היכן הוא גר, איפה הוא עובד ומה מצבו הכלכלי (בערך),  אם את מבינה או משערת שהוא במצב כלכלי שדורש ממנו לצמצם בהוצאות – שלמי את חלקך בחשבון.

הוא חושב שאני חייבת לו משהו בגלל שנתתי לו לשלם

יהיו גברים שיחשבו שאם הם שילמו על הבחורה בדייט היא מחויבת להביע תודה במגע פיזי : נשיקה, מזמוזים ואפילו סקס. לא קלטת מראש שהוא אידיוט? יש לך זכות מלאה להציב גבול ברור מאוד ולעצור כל מגע פיזי שאת לא מעוניינת בו. לשם ההגינות, אם את שמה לב שהוא מעוניין להמשיך אל דייט שני בעוד את כבר יודעת שאין התאמה ולא יהיה דייט שני – אל תאפשרי לו לשלם את כל החשבון בדייט. גבר שחושב שאישה צריכה לגמול לו במגע על כוס קפה שהוא קנה לה הוא לא גבר שאת רוצה לבנות איתו קשר רציני.

מתחלקים בתשלום חצי-חצי

יהיו כאלו שיטענו שבמידה והגבר לא משלם את מלוא החשבון לא יהיה דייט שני, במבחן המציאות זה ממש לא כך. קיימות בחורות שמבחינתן הגבר מחויב לשלם בדייט ראשון והן אכן מתאכזבות כאשר גבר לא משלם או כאשר גבר מבקש מהן לשלם חצי מהחשבון. יהיו גברים שיבקשו מהבחורה לשלם חצי מהחשבון במקרים בהם הם לא מעוניינים שיהיה כל המשך לקשר. אם הוא לא מציע אפילו לשלם את החשבון ואת שמה לב לעוד סימנים שמעידים על חוסר עניין מצדו – תדעי שהוא כנראה לא מתכנן להתקשר אלייך ולהציע דייט שני.

כל אחד משלם על מה שהוא הזמין

דייט ראשון הוא לא הזמן להתעקש על חלוקה הוגנת, זה ממש לא הזמן להתחשבן. חשוב לזכור שהמטרה שלנו היא להרשים את הפרטנר שלנו ולגרום לו להתאהב בנו. בחורות מצפות מהגבר לשלם עליהן או לפחות להציע. כאשר גבר לא משלם בדייט ראשון הבחורה מקבלת רושם שהוא לא מעוניין. גבר שמשלם בדייט ראשון נתפס כגבר יוזם, מפרגן, גברי, גבר שיודע לחזר. כשבחורה אומרת שהיא מחפשת "גבר של פעם" תדע שהיא מצפה ממך לשלם עלייה בדייט.

היא מתעקשת לשלם, מה לעשות?

זכיתם בפרטנרית שיש לה ביטחון עצמי וחשוב לה לשמור על תדמית של אישה עצמאית שמסוגלת לדאוג לעצמה. תופתעו לגלות שדווקא נשים חזקות ומצליחות מחפשות גברים ג'נטלמנים שיודעים לחזר ולפרגן. תושבה מנצחת לסיטואציה כזו תהיה : "את תזמיני אותי בדייט הבא". אם היא עדיין מתעקשת לשלם חצי מהחשבון הסיכוי לדייט שני יורד. עוד תשובה טובה לסיטואציה : " נהניתי כל כך בדייט ואני משלם על שנינו בכיף".

הוא לא מציע לשלם עליי, מה זה אומר עליו?

יהיו גברים שלא יציעו כלל לשלם בדייט ראשון ומיד יבקשו גם מהבחורה לשלם את חלקה. הם מרימים את החשבון ואומרים "חצי-חצי", גם בחורה שציפתה שהגבר ישלם עליה תשלם את חלקה. כשגבר לא משלם ולא מציע לשלם יהיו בחורות שיפרשו זאת כהבעת חוסר עניין או חוצפה מצדו. אם אתה מעוניין בדייט נוסף אתה נדרש לשלם או לפחות להציע לשלם. נציין שהיו גם מקרים בהם הזוג קבע דייט שני ודייט שלישי אחרי שהגבר לא שילם בדייט ראשון.

סיכום

 

מבולבלים? לא בטוחים מי צריך לשלם בדייט ראשון? התשובה המסורתית היא הגבר. היום בישראל של שנות האלפיים לא מדובר עוד בכלל ברזל, גבר לא חייב לשלם בדייט ראשון אם הוא לא רוצה ויכול להרשות לעצמו.

יש מוסכמה חברתית שטוענת שגבר צריך לשלם בדייט ראשון ובהתאם גבר שמציע לשלם וגם משלם בפועל בוחר בבחירה הבטוחה. אם אתם לא בטוחים מה לעשות או מה היא רוצה שתעשו ומעוניינים בדייט שני – תציעו לשלם, תתעקשו לשלם, תשלמו עליה בדייט.

התפקיד של האישה הוא להציע לשלם. אישה צריכה להגיע אל דייט ראשון עם ארנק ואמצעי תשלום. אל תגיעי מראש עם דרישה שהגבר ישלם עלייך בדייט. תשלפי את כרטיס האשראי שלך, תציעי לשלם, הוא מתעקש לשלם על שניכם – אפשרי לו לעשות זאת אם את מאמינה שהוא עושה זאת מכל הלב ולא מתוך ציפייה שיקבל משהו בתמורה. הוא קיבל את ההצעה שלך להתחלק בחשבון? זה לא סוף העולם, אל תמהרי להסיק שהוא קמצן או לפסול כל אפשרות לדייט שני.

Scroll to Top