נושאי שיחה לדייט - על מה מדברים בדייט ראשון?

חוששים שלא יהיה לכם על מה לדבר? פוחדים משתיקה מביכה? מה יהיה אם הוא/היא יחשבו שאתם משעממים? אתם עדיין לא מכירים, מתרגשים, חוששים מדחייה – זה בסדר גמור להשתמש בנושאי שיחה שהכנתם מראש. הרבה זוגות נשואים באושר התחילו את הקשר שלהם בדייטים ראשונים מלאים בשתיקות מביכות. לכם זה לא יקרה, הכנו בעבורכם רשימת נושאי שיחה לדייט ראשון. ייתכן וחלק מנושאי השיחה לא יצליחו לפתח שיחה ערה וזורמת, זה בסדר, קחו נשימה עמוקה, חייכו והמשיכו אל הנושא הבא. אל תמהרו לשער שהצד השני לא מעוניין, ייתכן והוא בעצם מתרגש כמוכם.

למי נושאי שיחה לדייט ראשון יכולים לעזור?

יכולות חברתיות טובות הן הבסיס לחיים של אושר והצלחה. כולנו מביטים לעתים בקנאה באלו שמצליחים ברגע לייצור קשרים חברתיים, לנהל שיחות עומק עם אנשים שהם רק הכירו ותמיד להיות מוקפים בחברים. רשימת נושאי השיחה תשמש אתכם גם בדייטים וגם במפגשים חברתיים. אחרי כמה שימושים ברשימת נושאי השיחה תגלו שהכישורים החברתיים שלכם משתפרים, השיחות זורמות ואתם הופכים רגועים ומלאים בביטחון. לא עוד חשש מפני שתיקות מביכות. שתיקה כבר לא מפחידה אתכם! ברגע שתדעו שיש לכם את היכולת להחיות את השיחה בכל רגע – אתם תתחילו לראות בשתיקות סימן מבורך שמעיד על התפתחות של אינטימיות בין בני זוג.

שיחה על תחביבים בדייט ראשון

שיחה על תחביבים אידאלית בין שני אנשים שמבקשים להכיר זה את זה. אם אתם יודעים שיש לצד השני תחביב מעניין תביעו עניין אמיתי. אם לכם יש תחביב מעניין ספרו עליו אך אל תגזימו ותעבירו ערב שלכם בשיחה על נושא שלא מעניין במיוחד את הצד השני. במטרה למנוע תחושה של שיחה מלאכותית לא נשאל "מהם התחביבים שלך?" אלא : "מה את/ה אוהב לעשות בשעות הפנאי?". הצד השני משיב שאין לו תחביבים מעניינים? כוונו את השיחה לנושא קליל ומצחיק. ייתכן ובן/בת הזוג חוששים כעת שאתם חושבים שהם משעממים, חייכו אליהם בחיבה.

למה בעצם אין לי תחביב?

מחפשים להכיר לקשר רציני? מעוניינים להגדיל את המעגל החברתי שלכם? תחביב חדש יגלה לכם עולם חדש ומרתק! תחביב כמו סריגה או מקרמה יכניס לחייכם רוגע, חברויות חדשות ואולי גם בני זוג פוטנציאליים. גם אם נראה לכם לכאורה שמדובר בתחביב שפונה בעיקר לקהל נשי – כדאי שתזכרו שיש לכל אותן נשים אחים וידידים רווקים שאתן יכולות להכיר. בחירה בתחביב כמו טיסנים או מבוכים ודרקונים מגדילה את הסיכויים שלכם להיכרות עם רווקים ורווקות שמתעניינים בתחום. ברשימת התחביבים האפשריים תמצאו גם ציור, גינון, יוגה, כדורגל, כדורסל, גולף, פיסול, בישול, עיצוב עוגות, ניווט בשטח, גידול בעלי חיים, צילום, קולנוע.

תוכניות לסוף שבוע - נושא שיחה קליל

הדייט בעיצומו, שני הצדדים בוחנים זה את וזה ואתם לפתע מנחיתים שאלה על התוכניות שלו/שלה לסוף השבוע. הכוונה שלכם תמימה לחלוטין! בסך הכול התכוונתם לנסות לעורר שיחה, אך הצד השני עלול לפרש זאת אחרת! הוא עלול לחשוב שאתם מנסים לתאם בילוי משותף לסוף השבוע כאשר הוא עדיין לא מוכן לכך. כנראה שגם אתם עדיין לא בטוחים מה תרצו לעשות בסופ"ש,  אולי לא כדאי למהר להעלות את התכניות לסוף השבוע כנושא שיחה. 

זה בסדר גמור ואפילו רצוי לשאול איך הם מבלים את סופי השבוע שלהם. זאת שאלה טובה שתעזור לכם לקבל מושג על לוח הזמנים, בילויים מועדפים, תחומי עניין משותפים. תבחרו נושאי שיחה לפי האנרגיה ביניכם, הכימיה, מצב הרוח, אינטואיציה. אם אתם מתכננים להשתתף במסיבה המונית או לבלות במועדון מסוים, קחו בחשבון שבמידה ותציינו זאת הפרטנר שלכם לדייט עשוי להופיע שם גם כן.

מה החלום שלך?

לכולנו יש חלומות גדולים, חלומות קטנים, חלומות ברי הגשמה וחלומות קצת פחות אפשריים. השאלה "מה החלום שלכם?" או "איזה חלום אתם פועלים להגשים עכשיו?" תיתן לכם מושג על האישיות של האדם שמולכם, השאיפות שלו לעתיד וההתאמה ביניכם. חשוב לזכור שהמטרה היא שיח מכבד ואוהד, עליכם להיות רגישים לתגובות של הצד השני ולזהות נושאי שיחה שמעוררים אווירה לה נעימה. לקראת דייטים נמליץ לכם ללמוד על קריאת שפת גוף ולשים לב לסימנים של אי נוחות. אחת השאלות הבסיסיות בכל דייט היא היכן את/ה עובד/ת? הרחיבו את הנושא ותשאלו מהי עבודת החלומות שלכם.

שיחה על חלומות חשובה בתחילת קשר אבל כדאי לקחת בחשבון אפשרות שחלומות משתנים. לא לכולם יש חלומות גדולים, חלקנו עדיין בתהליך גיבוש של האישיות והשאיפות. לעומת זאת, כדאי שתדעו מראש האם הוא מתכנן לנסוע לטפל בג'ירפות באפריקה לכמה שנים, היא מתכננת לעבור לגור בניו יורק. שימו לב על חלום לגדל 17 כלבים או נחשים. אם הוא מדבר בהתרגשות על החלום שלו להביא 6 ילדים ולגור בבית בכפר, כדאי לציין שאת רואה את עצמך בלב תל אביב עם ילד אחד. 

מה הספר האחרון שקראת?

אם אתם מתכננים לשאול את האדם שמולכם מהו הספר האחרון שהוא קרא, עליכם לקחת בחשבון תשובה כמו : "אני לא קורא ספרים". באותה קטגוריה אפשר וכדאי לשאול על תכנית טלוויזיה אהובה, סרט אהוב. ייתכן ותגלו ששניכם אוהבים את אותם סרטים או סדרות טלוויזיה ותקבעו דייט ביתי מול הטלוויזיה.

אוהבים חיות? יש לך כלב או חתול?

אם אתם מאוד אוהבים בעלי חיים ולא רואים את עצמכם חיים בבית ללא כלב, חתול או שניהם – כדאי לוודא כבר בשלב מוקדם שהצד השני חובב חיות. לא מוכנים בשום אופן לחיות בבית עם כלב או חתול? כדאי מראש לוודא שאין בן/בת הזוג חיות מחמד. שיחה על חיות מחמד לחובבי חיות יוצרת קרבה מידית. אם שניכם אוהבים חיות הרווחתם נושא שיחה מצוין לדייט ראשון. ספרו היכן אימצתם את חיית המחמד שלכם, איפה אתם מטיילים עם הכלב וכן הלאה. 

שאלות על שאיפות

אם תדעו היכן בן/בת הזוג שלכם רואים את עצמם בעוד 10 שנים, תצליחו לקבל מושג אודות ההתאמה ביניכם. שיחה על שאיפות עתידיות בוחנת האם אתם צועדים באותו המסלול. גיליתם שיש תהום ביניכם? זה לא אומר שצריך לסיים את הדייט מיד, כשמתאהבים דברים משתנים. מתוך שיחה על שאיפות תגלו האם האדם שמולכם הישגי, מכור לעבודה, מנהל אורח חיים בריא, רוצה ילדים, מתנהל נכון מבחינה כלכלית. השאיפות של האדם מעידות על סדר העדיפויות שלו בחיים.

רשימת שאלות שאפשר לשאול בדייט בשביל לעורר שיחה

  1. איך אתם שותים את הקפה שלכם בבוקר?
  2. אלו תוספות אתם אוהבים על פיצה? אפשר להרחיב את השיחה אל פיצריות אהובות.
  3. האם אתם אנשים של בוקר או לילה?
  4. מהו דייט מושלם בעבורכם? תארו את דייט החלומות שלכם ובקשו ממנה לתאר את שלה.
  5. אלו הרגלים מגונים יש לך? הרגלים מגונים מביכים לא נחשוף כעת אך יש כאן פוטנציאל לשיחה קלילה.
  6. עם מי אתם גרים?
  7. מיהו בן המשפחה הכי קרוב אליכם?
  8. מהו המקום שמרגיע אתכם? מה אתם עושים בשביל להירגע?

נושא שיחה לדייט : טיולים

אצל רוב האנשים שיחה על טיולים נחשבת איכותית ועמוקה יותר בהשוואה אל שיחה על תכניות טלוויזיה או סרטים. יש מחקר שטוען ששיחה על טיולים מגדילה את הסיכויים שלכם לדייט שני בהשוואה אל שיחה על קולנוע. כאשר אנחנו משוחחים על סרטים אנחנו משתפים בחוויות, רגשות, רגעים קסומים, חלומות. שיחה על טיולים מעודדת פתיחות, שיתוף וקירבה. אוהבים לטייל ולא מוצאים פטרנרים? קיימות היום קבוצות של מטיילים לטובת היכרויות. יציאה לטיול עם קבוצת רווקים ורווקות היא הזדמנות נהדרת להרחבת המעגל החברתי ואהבה חדשה. יש קבוצות של מטיילים רווקים ורווקות לצעירים, מבוגרים, חובבי אקסטרים, דתיים וכן הלאה.

למה לי פוליטיקה עכשיו

אם חשבתם שכדאי לכם להתרחק במהלך דייט ראשון משיחות על פוליטיקה או כל נושא אחר שעלול לעורר מחלוקת – כדאי שתדעו שחוקרים גילו ששיחה נפיצה על פוליטיקה עדיפה על פני שיחה סתמית ורדודה. יכול להיות שתגלו שאתם לא מסוגלים להגיע להסכמה ותתבקשו להחליט האם להיפרד כידידים או להמשיך אל קשר מלא אש ותשוקה. אם חשוב לכם למצוא בן/בת זוג עם דעה פוליטית זהה לזו שלכם ציינו זאת מראש. 

ספר/י לי משהו עלייך

דייט ראשון מתנהל לעתים במתכונת דומה לראיון עבודה. על מנת שלא תהיו מופתעים ולא תגיבו במבט מזלזל לבקשות כמו : "ספר/י לי משהו על עצמך" או "ספר/י לי משהו מצחיק" – כדאי להכין מראש את התשובות. שיחה של דייט ראשון לא צריכה לעורר בכם תחושה של ראיון עבודה אך לעתים זה קורה, אל תמהרו לפסול את הפרטנר שמולכם. תנו הזדמנות כנה לדייט, בואו בראש פתוח ותהיו מוכנים להתאהב.

איך מתמודדים עם שתיקה מביכה?

בין אם התכוננתם היטב עם נושאי שיחה לדייט ראשון ובין אם לא, אתם עלולים למצוא את עצמכם שותקים במבוכה. הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות ברגע של שתיקה מביכה זה להילחץ. קחו נשימה עמוקה, תזכרו שהשתיקה לו מעידה על האישיות שלכם ושאתם יודעים מה לעשות בשביל לעורר מחדש את השיחה. השתיקה על השולחן, שניכם שמתם לב לשתיקה כך שאין סיבה שלא תדברו על זה. שניכם מתרגשים, שניכם מרגישים לא בנוח ושניכם מעוניינים לצאת מהמצב הזה. למה שלא תשאלו ישירות : "שתיקות מביכות אותך?" או שתאמרו : "אין מצב שלשני אנשים מעניינים כמונו אין על מה לדבר" או "זה דווקא נעים קצת לשתוק ביחד".

עוד כמה נושאי שיחה לדייט ראשון

הסכמתם על תאריך, שעה ומקום, הדייט יוצא לדרך ואתם מתחילים להתרגש. יש כאן פוטנציאל לקשר רציני, שיחת הטלפון הראשונה הייתה מצוינת ואתם חוששים שלא תדעו מה להגיד, חוששים להתאכזב, חוששים לאכזב. תקופת דייטים דורשת מכם לפתח עור של פיל. תמיד חשוב לזכור שרוב התגובות של הצד השני לא קשורות אליכם. היא/הוא החליטו שהם לא מעוניינים? קחו נשימה עמוקה, חייכו והמשיכו הלאה. המשיכו לחפש אהבה באופן פעיל ותגדילו את הסיכויים שלכם להתאהב, להיות נאהבים ולמצוא קשר רציני לחתונה עוד השנה.

על מה לא כדאי לדבר בדייט ראשון?

דייט ראשון מסמל התחלה חדשה כך שלא כדאי לדבר על האקס. זה בסדר לשאול מתי היה הקשר הרומנטי האחרון שלכם אך לא נרחיב. כועסים מאוד על האקס שלכם? זה לא הזמן להשמיץ אותו! השיבו על השאלה בקצרה והימנעו משיחה על האקס. אם תזכירו את האקס לעתים קרובות הפרטנר שלכם עלול לקבל תחושה שאתם לא מוכנים לקשר. כסף הוא גם נושא שנעדיף שלא לדבר עליו במהלך הדייט הראשון. זה לא הזמן לשאול כמה הוא/היא מרוויחים ומה מצב חשבון הבנק שלהם. סקס ממלא תפקיד חשוב בכל קשר זוגי ובכל זאת לא נדבר על סקס במהלך דייט ראשון. גם לאלו שעושים סקס בדייט ראשון נמליץ שלא לדבר על סקס.

עוד 3 רעיונות לשיחה בדייט ראשון

  1. מה את/ה אוהבים לקנות? על מה את/ה מבזבזים כסף?
  2. איך את/ה חוגגים חגים? איך את/ה אוהבים לבלות בחופשות?
  3. מי החבר הכי טוב שלך?
  4. מה מפחיד אותך?

סיכום:

הצגנו כאן שפע של נושאי שיחה לדייט ראשון ולכם נשאר רק להרכיב לעצמכם רשימה של 10 נושאים לשיחה או שאלות להנעת השיחה. אפשר בהחלט לאסוף 2-3 ידיעות מהחדשות ולדבר עליהן (עדיף חדשות טובות). אל תתעצלו להכין את הרשימה, לשנן אותה לפני הדייט, לשמור אותה בטלפון הנייד וגם להכין בראש תשובות לשאלות נפוצות. תגיעו מוכנים, תתלבשו נכון, תרגישו מלאים בביטחון, קחו הכול בקלות ותזכרו ליהנות.

Scroll to Top